200SX Hellas Club


Το πρώτο Ελληνικό Forum για κατόχους 200SX

www.200sx.gr

Αν χρειαστείτε βοήθεια παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας.
Tηλέφωνο επικοινωνίας: 6938000361


E-mail - msn: verone2006@msn.com


The first Official Site For S-Chassis Oweners in Hellas
 
www.200SX.grΦόρουμΣύνδεσηΕγγραφή

Μοιραστείτε | 
 

 Θεωρητική Επιλογή Τουρμπίνας (ΘΕΤ)

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω 
ΣυγγραφέαςΜήνυμα
Verone
Admin
avatar

Αριθμός μηνυμάτων : 1300
Ημερομηνία εγγραφής : 03/11/2013
Τόπος : Athens

ΔημοσίευσηΘέμα: Θεωρητική Επιλογή Τουρμπίνας (ΘΕΤ)   Τετ 13 Νοε 2013 - 11:00

Όλα τα παρακάτω είναι βασισμένα από http://www.turbobygarrett.com

Trim


GT2871R turbocharger
Inducer diameter = 53.1mm
Exducer diameter = 71.0mm

GT2871R turbocharger
Exducer diameter = 71.0mm
Trim = 48

Compression ratio


CR = compression ratio
Vd = displacement volume
Vcv = clearance volume

Pressure Ratio

* Πc= Pressure Ratio
* P2c = Compressor
* Discharge Pressure
* P1c = Compressor Inlet Pressure

BSFC

BSFC απο 0,50 - 0,60 για μηχανές βενζίνης
BSFC =
Για να το χρησιμοποιήσουμε στις εξισώσεις πρέπει να το διαιρέσουμε με το 60 για να το μετατρέψουμε από τις ώρες στα λεπτά.

Για να υπολογίσουμε την ροή του αέρα που χρειαζόμαστε κάνουμε τα παρακάτω έτσι πρέπει πάντα να έχουμε στο μυαλό μας πόσα ΑΛΟΓΑΚΙΑ θέλουμε και όχι οπόσα θα μας βγάλει η τουρμπίνα που διαλέξαμε από τύχη η από εμπειρία για παράδειγμα η τ28 δεν είναι μια τουρμπίνα είναι μια οικογένεια όπου έχει τα παιδάκια τις δείτε:

GT28
GT2854R - 471171-9
GT2860R - 707160-5
GT2860R - 707160-7
GT2860RS - 739548-1
GT2871R - 472560-15
GT2871R - 743347-1
GT2871R - 707160-10
GT2871R - 743347-2
GT2871R - 771847-1
GT2876R - 705330-1
GT2876R - 705330-2

Έτσι όταν λέμε 28αρα στην ουσία δεν λέμε τίποτα αφού έχει 11 παιδάκια!

Ξεκινάμε λιπών


· Wa = Airflowactual (lb/min)
· HP = Horsepower Target (flywheel)
· A/F= Air/Fuel Ratio
BSFC= Brake Specific Fuel Consumption÷ 60 (to convert from hours to minutes)

Παράδειγμα:

Αν έχω ένα αυτοκίνητο όπου θέλω να το κάνω 400 άλογα και έχω μια αναλογία αέρα / καυσίμου 12 και επιλέγω BSFC 0,55 και βάζοντας όλα αυτά στον τύπο θα δούμε την ροή αέρα που χρειάζομαι.


Και έτσι έχουμε και λέμε για όποια διποτε μηχανή με τα παραπάνω στοιχεία που δώσαμε αν θέλει να γίνει 400 άλογα πρέπει να περάσουν τουλάχιστον 44 λίβρες / το λεπτό

Για να υπολογίσουμε την απαραίτητη πολλαπλή πίεση για τα άλογα που ζητήσαμε έχουμε τον παρακάτω τύπο:

· MAPreq = Manifold Absolute Pressure (psia) required to meet the horsepower target
· Wa = Airflowactual(lb/min)
· R = Gas Constant = 639.6
· Tm = Intake Manifold Temperature (degrees F)
· VE = Volumetric Efficiency
· N = Engine speed (RPM)
· Vd = engine displacement (Cubic Inches, convert from liters to CI by multiplying by 61.02, ex. 2.0 liters * 61.02 = 122 CI)

Παράδειγμα:

Για να ξεκινήσουμε το παράδειγμα λέω να βάλουμε ένα αμάξι 2.0 δυο χιλιάδες κυβικά (σαν το coupe) με τα παρακάτω στοιχεία:

· Wa = 44 lb/min as previously calculated
· Tm = 130 degrees F
· VE = 92% at peak power
· N = 7200 RPM
· Vd = 2.0 liters * 61.02 = 122 CI

= 41.1 psia

Αυτό που βρήκαμε είναι η απόλυτη πίεση έτσι τώρα πρέπει να αφαιρέσουμε την ατμοσφαιρική πίεση
41.1 psia – 14.7 psia (στην στάθμη της θάλασσας) = 26.4 psig boost
Έτσι αν εμείς θέλουμε να δουλεύουμε το αμάξι σε συγκεκριμένο μέρος για παράδειγμα αν μένω σε περιοχή με υψηλό υψόμετρο δεν μου έρχεται τώρα στο μυαλό κάτι πρέπει να βάλω άλλα ποσά.

Πάμε τώρα να δούμε απόλυες:

Οι απώλειες είναι διάφορες intercooler σωληνώσεις φίλτρο αέρα κτλ
Ας πούμε ότι έχουμε απώλειες του τύπου 2 PSI

· P2c = Compressor Discharge Pressure (psia)
· MAP = Manifold Absolute Pressure (psia)
· ΔPloss = Pressure Loss Between the Compressor and the Manifold (psi)

Πρεπει να αφερεσουμε απολια πιεσης 1PSI οπου θα μας καθορισει το Compressor Inlet Pressure (P1).

· P1c = Compressor Inlet Pressure (psia)
· Pamb = Ambient Air pressure (psia)
· ΔPloss = Pressure Loss due to Air Filter/Piping (psi)

P1c = 14.7 - 1= 13.7 psia

Με αυτόν τον τρόπο μπορούμε να υπολογίσουμε την αναλογία πίεσης (Πc) χρησιμοποιώντας την εξίσωση:

Πάμε λιπών:
= 3.14
Έτσι έχοντας αρκετά στοιχεία πάμε να τα βάλουμε στον χάρτη της τουρμπίνας που εμείς στην τύχη διαλέξαμε όπως λέτε η από εμπειρία σε μια GT2860RS αυτή είναι 60mm και 60 trim

Όπως βλέπετε και από μόνοι σας είναι πάρα πολύ μικρή για τα άλογα που ζητάμε είναι αρκετά μακριά από τον χάρτη της τουρμπίνας

Πάμε λιπών σε μια άλλη τουρμπίνα όπου ξανά κάνουμε μια επιλογή από τύχη η από εμπειρία στην GT3076R αυτή είναι με 76mm και 56 trim.

Βλέπουμε ότι είναι σε μια πολύ αποδοτική περιοχή αλλά επειδή είναι στην μέση του χάρτη μπορεί στις χαμηλές στροφές να είναι εκτός χάρτη αυτή η τουρμπίνα βέβαια θα ήταν ότι πρέπει για αγώνα dragster!

Πάμε λιπών ξανα σε μια άλλη τουρμπίνα όπου ξανά κάνουμε μια επιλογή από τύχη η από εμπειρία στην GT3071R αυτη ειναι με 71mm και 56 trim

Αυτή η τουρμπίνα τώρα είναι πολύ καλύτερη και έτσι και στις χαμηλές στροφές θα περνάει στις ζώνες με υψηλή αποδοτικότητα έτσι μας δίνει άριστα αποτελέσματα!

Έτσι αφού καταλήξαμε στην τουρμπίνα πάμε να δούμε τι κάνει και στις ποιο χαμηλές στροφές για να έχουμε μια εικόνα στο σύνολο αυτό το υπολογίζουμε χρησιμοποιώντας τον παρακάτω τύπο:

Τώρα επιλέγουμε τις στροφές όπου αναμένουμε να δούμε την μέγιστη ροπή!
Έτσι επιλέγουμε 5000rpm

· Wa = Airflowactual (lb/min)
· MAP = Manifold Absolute Pressure (psia) =41.1 psia
· R = Gas Constant = 639.6
· Tm = Intake Manifold Temperature (degrees F) =130
· VE = Volumetric Efficiency = 0.98
· N = Engine speed (RPM) = 5000rpm
· Vd = engine displacement (Cubic Inches, convert from liters to CI by multiplying by 61, ex. 2.0 liters * 61 = 122 CI)

Πάμε τώρα πάλι στον χάρτη

Άρα βλέπουμε ότι είμαστε σε μια καλή αντιπροσωπευτική τουρμπίνα για το αμάξι μας.

Παιδία αυτά είχα να σας πω βάση της garrett πάντα ελπίζω να είναι ένα καλό θέμα και να μας βοηθήσει στις επόμενες μετατροπές μας και ας ελπίσουμε ότι τα χαρτιά μας θα βγουν αληθινά!

Επίσης βρήκα μια σελίδα όπου μας δίνει ένα πρόγραμμα όπου όλοι αυτοί οι υπολογισμοί γίνονται αυτόματα και επίσης έχει και άλλους παραμέτρους απλά εμείς βάζουμε τα στοιχεία πολύ καλό και αν θέλετε μπορούμε να το αναλύσουμε και αυτό σε ένα άλλο θέμα.

_________________

My Project: https://www.facebook.com/VeroneWorks
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
http://www.DriftWorks.gr
project_S13

avatar

Αριθμός μηνυμάτων : 685
Ημερομηνία εγγραφής : 04/11/2013
Ηλικία : 27
Τόπος : Αθήνα

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Θεωρητική Επιλογή Τουρμπίνας (ΘΕΤ)   Τρι 17 Ιουν 2014 - 4:26

ρε συ φτιάξε τις φωτό γιατί δε φαίνονται!!
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Verone
Admin
avatar

Αριθμός μηνυμάτων : 1300
Ημερομηνία εγγραφής : 03/11/2013
Τόπος : Athens

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Θεωρητική Επιλογή Τουρμπίνας (ΘΕΤ)   Πεμ 19 Φεβ 2015 - 7:01


_________________

My Project: https://www.facebook.com/VeroneWorks
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
http://www.DriftWorks.gr
giannisS14

avatar

Αριθμός μηνυμάτων : 428
Ημερομηνία εγγραφής : 06/04/2014
Ηλικία : 36
Τόπος : Αττική

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Θεωρητική Επιλογή Τουρμπίνας (ΘΕΤ)   Πεμ 19 Φεβ 2015 - 8:27

ΜΠΡΑΒΟ ΕΙΣΑΙ ΚΑΛΙΤΕΧΝΗΣ ΡΕ ΠΑΙΔΑΚΙ ΜΟΥ!
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Verone
Admin
avatar

Αριθμός μηνυμάτων : 1300
Ημερομηνία εγγραφής : 03/11/2013
Τόπος : Athens

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Θεωρητική Επιλογή Τουρμπίνας (ΘΕΤ)   Πεμ 19 Φεβ 2015 - 9:06

Ναι τελικά τραβώ καλές γραμμές χαχαχα!

_________________

My Project: https://www.facebook.com/VeroneWorks
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
http://www.DriftWorks.gr
 
Θεωρητική Επιλογή Τουρμπίνας (ΘΕΤ)
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή 
Σελίδα 1 από 1

Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτήΔεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
200SX Hellas Club :: Τεχνικά Θέματα :: Κινητήρας-
Μετάβαση σε: