Το Dot ειναι απο το αμερικάνικο U.S Department of Transportation αντιστοιχο του υπουργειου συγκοινωνιων
DOT3, DOT4, Είναι υγρά συμβατικά συνήθως πολυεθυλενικής γλυκόλης ή μεταλλικής βάσης polyethlene glycol - minerall base LHM
Είναι υγροσκοπικά, απορροφούν υγρασία και αναμιγνύονται με το νερό
DOT 3/4 100% συνθετικά υγρά με χρώμα διάφανο ελαφρώς γαλάζιο για να ξεχωρίζουν από τα συμβατικά υγρά φρένων που έχουν χρώμα διάφανο ελαφρώς κιτρινωπό. Δεν χρειάζεται ειδική διαδικασία κατά την αντικατάσταση ή την εξαέρωση τους, είναι συμβατά και αναμιγνυόμενα με τα συμβατικά υγρά DOΤ3, DOT4, DOT5.1.
DOT 5.0 100% συνθετικά βάσης σιλικόνης μη συμβατά με τα DOT3, DOT4, DOT5.1 και 3/4 και απαγορεύεται η ανάμιξη του με αυτά.
Δεν είναι υγροσκοπικά, δεν απορροφούν υγρασία και επειδή είναι ελαφρύτερα από το νερό αυτό κατακάθεται στο δοχείο των υγρών και στα μεταλλικά σωληνάκια και προκαλεί τοπικές οξειδώσεις.
DOT 5.1 Μακράς διάρκειας 100% συνθετικά υγρά φρένων/συμπλέκτη μη σιλικονούχας βάσης που βασίζονται στις χημικές πολυγλυκόλες.
Τα υγρά DOT 5.1 είναι κατάλληλα για την αναβάθμιση τους συστήματος των φρένων από τα DOT3, DOT4, και αναμιγνύονται με όλα τα συμβατικά υγρά φρένων, είναι σχεδιασμένα κατάλληλα για τα συστήματα ABS επειδή έχουν χαμηλό ιξώδες 820 cp centipoises στους -40ο με αποτέλεσμα να κυκλοφορούν ευκολότερα στις μικροβαλβίδες του συστήματος ABS.
Το χρώμα τους είναι ουδέτερο και διάφανο crystal clear και έχουν την ιδιότητα να εισχωρούν και να καθαρίζουν τα κατάλοιπα από τις κόλλες, λάσπη και μούργα που δημιουργούν και επικάθονται στο σύστημα των φρένων τα συμβατικά υγρά DOT3 και DOT4.
Το ξηρο σημειο βρασμου αναφερεται οταν το υγρο δεν περιεχει υγρασια.
Ξηρο σημειο βρασμου:
DRY:401F -- DOT3 MINIMUM
DRY:446F -- DOT4 MINIMUM
DRY:500F -- DOT5 MINIMUM
DRY:500F -- DOT5.1 MINIMUM
DRY:527F -- AP RACING 551
DRY:527F -- VALVOLINE SYNPOWER DOT3 & DOT4
DRY:536F -- ATE SUPERBLUE/TYP200
DRY:550F -- FORD HEAVY DUTY DOT 3
DRY:570F -- WILWOOD 570
DRY:570F -- PERFORMANCE Friction Z rated
DRY:590F -- AP RACING 600
DRY:590F -- CASTROL SRF
DRY:593F -- MOTUL RBF600
DRY:601F -- BREMBO LCF 600 PLUS
DRY:608F -- AP RACING 660
DRY:610F -- NEO SYNTHETICS SUPER DOT 610
DRY:626F -- WILWOOD EXP 600
DRY:626F -- PROSPEED GS610
Το υγρο σημειο βρασμου, αναφερεται σε υγρα που εχουν τουλαχιστον 3% κατ ογκο υγρασια(νερο)
Yγρο σημειο βρασμου:
WET:284F --- DOT3 MINIMUM
WET:284F --- WILWOOD 570
WET:284F --- PERFORMANCE Friction Z rated
WET:284F --- FORD HEAVY DUTY DOT 3
WET:302F --- AP RACING 551
WET:311F --- DOT4 MINIMUM
WET:347F --- VALVOLINE SYNPOWER DOT3 & DOT4
WET:356F --- DOT5.1 MINIMUM
WET:356F --- DOT5 MINIMUM
WET:390F --- AP RACING 660
WET:392F --- ATE SUPERBLUE/TYP200
WET:399F --- BREMBO LCF 600 PLUS
WET:410F --- AP RACING 600
WET:417F --- WILWOOD EXP 600
WET:417F --- PROSPEED GS610
WET:420F --- MOTUL RBF600
WET:421F --- NEO SYNTHETICS SUPER DOT 610
WET:518F --- CASTROL SRF
Μετά από αυτό το πινακάκι είναι εύκολο να καταλάβετε τι πληρώνετε!
Καλό είναι για τους γρήγορους που δουλεύουν αρκετά το φρένο κάθε εξάμηνο να κάνουν μια αλλαγή όχι μόνο γιατί σίγουρα θα τα έχουν βράσει πάνω από 4 φορές με αποτέλεσμα να χάσουν την αρχική τους σύσταση αλλά και λόγω της υγρασίας τα υγρά φρένων είναι υγροσκοπικά και αναμιγνύονται με τα υγρά εκτός από τα DOT 5 συνθετικά βάσης σιλικόνης που είναι ποιο ελαφριά από το νερό με αποτέλεσμα το νερό να συσσωρευεται στο ποιο χαμηλό σημείο τις δαγκάνες και να τις σκουριάζει εσωτερικά
Βασικό σε περιοχές με πολύ κρύο κάποια υγρά να δημιουργήσουν κρυστάλλους πάγου από την χαμηλή θερμοκρασία για παράδειγμα στον Έβρο και βγαίνοντας στην καθαρή Εγνατία οδό να μην έχεις φρένα!
Πριν λιπών ξεκινήσεις να ψάχνεις για δαγκάνες από skyline η 350z κάνε μια αλλαγή υγρών φρένου και πέτα αυτά που είχες πάρει από το βενζινάδικο!