Λοιπόν.
Ίσως είναι μόδα, ίσως ήρθε για να μείνει.
Πριν μερικά χρόνια κανείς δεν φανταζόταν διαφορετικό φάρδος ελαστικού σε αντίστοιχη ζάντα από αυτό που πρότεινε ο κατασκευαστής.
Άντε ένα νούμερο πάνω ένα νούμερο κάτω.
Πλέον είναι παραπάνω από συνηθισμένο να χρησιμοποιούμε στενότερο λάστιχο σε φαρδύτερες ζάντες.
-Ένας λόγος είναι οι πολύ μικρότερες στρεβλώσεις του ελαστικού υπό πίεση κατά τη διάρκεια απότομων και δυνατών στροφών.
Τα τοιχώματα είναι τεντωμένα οπότε δεν έχουν μεγάλα περιθώρια να μετακινούνται δεξιά και αριστερά από τη ζάντα.
Πιο απότομη συμπεριφορά που μπορεί να είναι ή όχι επιθυμητή. Ανάλογα τι θέλουμε να κάνουμε.
-Δεύτερος λόγος είναι η δυνατότητα να τρέξουμε φαρδύτερες ζάντες όχι όμως φαρδύτερα λάστιχα.
Αν κάποιος πιστεύει οτι ανεβαίνοντας από 225 σε 275 θα έχει μεγάλη διαφορά σε επιταχύνσεις ή κατανάλωση, για παράδειγμα, αλλά δεν του αρέσει η 7.5 σε φάρδος ζάντα πίσω και θέλει 9.5.
-Τρίτος λόγος (και ο πλέον δημοφιλής) του τεντώματος είναι ο συνδυασμός με χαμηλού όφσετ ζαντών για να πετύχουμε καλύτερη στάση (stance) σε συνδυασμό με το ύψος της ανάρτηση και την γωνία camber κάποιες φορές.
-Τέταρτος λόγος (συμπίπτει συνήθως με τον τρίτο) είναι η αποφυγή rubbing σε φτερά (όσον αφορά την έξω πλευρά) και μέρη της ανάρτησης (εσωτερικά).
Το τεντωμένο λάστιχο λόγο του σχήματος του δεν θα ξύνει όπως ένα φαρδύτερο τα χειλάκια του φτερού, ούτε ελατήριο αμορτισέρ αντίστοιχα.
Αν έχω ξεχάσει κάτι συμπληρώστε με. (βιαστικά τα έγραψα επειδή πάντα ξεκινάει η κουβέντα στο facebook και πετάμε στον κουβά τσάμπα συζητήσεις και πληροφορίες)
Οπότε!
Αυτή η ενότητα είναι για μπορέσουμε όλοι να βοηθηθούμε στην επιθυμητή επιλογή ζάντας ελαστικού fitmentwise πάντα.
Άποψη μου:
Αν προκύπτουν και θέματα offset camber λοιπές ρυθμίσεις ανάρτησης και ότι αναφορά τη στάση (stance) ας αναλύονται εδώ γιατί είναι αλληλένδετα συνήθως.
Άποψη μου Β' :
Επειδή σε αντίστοιχα threads σε άλλα forum και post γενικότερα τείνουν οι μεν haters να κράζουν και οι δε fan να σκούζουν, ας προσπαθήσουμε να σεβαστούμε το γούστο και τις απόψεις του καθενός και να κρατήσουμε ένα επίπεδο. Πέρα από τους καθαρά λειτουργικούς λόγους ύπαρξης του stretching το μεγαλύτερο ποσοστό του κόσμου το κάνει για καλοπιστικούς λόγους. Όπως το χρώμα και το σχέδιο των ζαντών ας πούμε.
Οπότε είναι κάτι καθαρά υποκειμενικό και προσωπικό και δεν είναι ανάγκη να πέσουμε στη λούμπα του racing vs stance.
Αυτά!
Ρίξτε φωτογραφίες που να φαίνεται το κατά πόσο είναι τεντωμένο ή όχι το λάστιχο.
ΠΑΝΤΑ με τις απαραίτητες πληροφορίες:
1)Διάμετρος & φάρδος ζάντας πχ 17x8
2)offset
3)φάρδος & προφίλ ελαστικού πχ 225/40 (το προφίλ είναι εξίσου σημαντικό! δεν στρετσάρει το ίδιο το 285/45 με το 285/25)
4)πίεση αέρα (όσο περισσότερο στρετσάρει το λάστιχο τόσο περισσότερο πίεση χρειάζεται για να μπορέσει να πατάει στα χείλη της ζάντας)
5)μάρκα ελαστικού (καθώς διαφορετικές μάρκες συμπεριφέρονται πολύ διαφορετικά στο τέντωμα κι ας είναι οι ίδιες διαστάσεις)
Μην ανεβάζεται φώτο χωρίς τουλάχιστον τα 3 πρώτα στοιχεία γιατί θα είναι άχρηστες.