200SX Hellas Club
Θεωρητική Επιλογή Τουρμπίνας (ΘΕΤ) Logo_310

Το πρώτο Ελληνικό Forum για κατόχους 200SX

www.200sx.gr

Αν χρειαστείτε βοήθεια παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας.
Tηλέφωνο επικοινωνίας: 6938000361


E-mail - msn: verone2006@msn.com
200SX Hellas Club
Θεωρητική Επιλογή Τουρμπίνας (ΘΕΤ) Logo_310

Το πρώτο Ελληνικό Forum για κατόχους 200SX

www.200sx.gr

Αν χρειαστείτε βοήθεια παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας.
Tηλέφωνο επικοινωνίας: 6938000361


E-mail - msn: verone2006@msn.com
200SX Hellas Club
Θέλετε να αντιδράσετε στο μήνυμα; Φτιάξτε έναν λογαριασμό και συνδεθείτε για να συνεχίσετε.


The first Official Site For S-Chassis Oweners in Hellas
 
www.200SX.grΦόρουμLatest imagesΣύνδεσηΕγγραφή

 

 Θεωρητική Επιλογή Τουρμπίνας (ΘΕΤ)

Πήγαινε κάτω 
3 απαντήσεις
ΣυγγραφέαςΜήνυμα
Verone
Admin
Verone


Αριθμός μηνυμάτων : 1301
Ημερομηνία εγγραφής : 03/11/2013
Τόπος : Athens

Θεωρητική Επιλογή Τουρμπίνας (ΘΕΤ) Empty
ΔημοσίευσηΘέμα: Θεωρητική Επιλογή Τουρμπίνας (ΘΕΤ)   Θεωρητική Επιλογή Τουρμπίνας (ΘΕΤ) EmptyΤετ 13 Νοε 2013 - 11:00

Όλα τα παρακάτω είναι βασισμένα από http://www.turbobygarrett.com

Trim

Θεωρητική Επιλογή Τουρμπίνας (ΘΕΤ) Tech102
GT2871R turbocharger
Inducer diameter = 53.1mm
Exducer diameter = 71.0mm
Θεωρητική Επιλογή Τουρμπίνας (ΘΕΤ) Formula_1
GT2871R turbocharger
Exducer diameter = 71.0mm
Trim = 48
Θεωρητική Επιλογή Τουρμπίνας (ΘΕΤ) Formula_2
Compression ratio
Θεωρητική Επιλογή Τουρμπίνας (ΘΕΤ) ENGINE_DEPICTING
Θεωρητική Επιλογή Τουρμπίνας (ΘΕΤ) Formula_3
CR = compression ratio
Vd = displacement volume
Vcv = clearance volume
Θεωρητική Επιλογή Τουρμπίνας (ΘΕΤ) Tech103_enlarges
Pressure Ratio
Θεωρητική Επιλογή Τουρμπίνας (ΘΕΤ) Formula2
* Πc= Pressure Ratio
* P2c = Compressor
* Discharge Pressure
* P1c = Compressor Inlet Pressure

BSFC

BSFC απο 0,50 - 0,60 για μηχανές βενζίνης
BSFC =Θεωρητική Επιλογή Τουρμπίνας (ΘΕΤ) Formula_15
Για να το χρησιμοποιήσουμε στις εξισώσεις πρέπει να το διαιρέσουμε με το 60 για να το μετατρέψουμε από τις ώρες στα λεπτά.

Για να υπολογίσουμε την ροή του αέρα που χρειαζόμαστε κάνουμε τα παρακάτω έτσι πρέπει πάντα να έχουμε στο μυαλό μας πόσα ΑΛΟΓΑΚΙΑ θέλουμε και όχι οπόσα θα μας βγάλει η τουρμπίνα που διαλέξαμε από τύχη η από εμπειρία για παράδειγμα η τ28 δεν είναι μια τουρμπίνα είναι μια οικογένεια όπου έχει τα παιδάκια τις δείτε:

GT28
GT2854R - 471171-9
GT2860R - 707160-5
GT2860R - 707160-7
GT2860RS - 739548-1
GT2871R - 472560-15
GT2871R - 743347-1
GT2871R - 707160-10
GT2871R - 743347-2
GT2871R - 771847-1
GT2876R - 705330-1
GT2876R - 705330-2

Έτσι όταν λέμε 28αρα στην ουσία δεν λέμε τίποτα αφού έχει 11 παιδάκια!

Ξεκινάμε λιπών

Θεωρητική Επιλογή Τουρμπίνας (ΘΕΤ) Formula3
· Wa = Airflowactual (lb/min)
· HP = Horsepower Target (flywheel)
· A/F= Air/Fuel Ratio
BSFC= Brake Specific Fuel ConsumptionΘεωρητική Επιλογή Τουρμπίνας (ΘΕΤ) Formula6÷ 60 (to convert from hours to minutes)

Παράδειγμα:

Αν έχω ένα αυτοκίνητο όπου θέλω να το κάνω 400 άλογα και έχω μια αναλογία αέρα / καυσίμου 12 και επιλέγω BSFC 0,55 και βάζοντας όλα αυτά στον τύπο θα δούμε την ροή αέρα που χρειάζομαι.

Θεωρητική Επιλογή Τουρμπίνας (ΘΕΤ) Formula7
Και έτσι έχουμε και λέμε για όποια διποτε μηχανή με τα παραπάνω στοιχεία που δώσαμε αν θέλει να γίνει 400 άλογα πρέπει να περάσουν τουλάχιστον 44 λίβρες / το λεπτό

Για να υπολογίσουμε την απαραίτητη πολλαπλή πίεση για τα άλογα που ζητήσαμε έχουμε τον παρακάτω τύπο:
Θεωρητική Επιλογή Τουρμπίνας (ΘΕΤ) Formula8
· MAPreq = Manifold Absolute Pressure (psia) required to meet the horsepower target
· Wa = Airflowactual(lb/min)
· R = Gas Constant = 639.6
· Tm = Intake Manifold Temperature (degrees F)
· VE = Volumetric Efficiency
· N = Engine speed (RPM)
· Vd = engine displacement (Cubic Inches, convert from liters to CI by multiplying by 61.02, ex. 2.0 liters * 61.02 = 122 CI)

Παράδειγμα:

Για να ξεκινήσουμε το παράδειγμα λέω να βάλουμε ένα αμάξι 2.0 δυο χιλιάδες κυβικά (σαν το coupe) με τα παρακάτω στοιχεία:

· Wa = 44 lb/min as previously calculated
· Tm = 130 degrees F
· VE = 92% at peak power
· N = 7200 RPM
· Vd = 2.0 liters * 61.02 = 122 CI

Θεωρητική Επιλογή Τουρμπίνας (ΘΕΤ) Formula9= 41.1 psia

Αυτό που βρήκαμε είναι η απόλυτη πίεση έτσι τώρα πρέπει να αφαιρέσουμε την ατμοσφαιρική πίεση
41.1 psia – 14.7 psia (στην στάθμη της θάλασσας) = 26.4 psig boost
Έτσι αν εμείς θέλουμε να δουλεύουμε το αμάξι σε συγκεκριμένο μέρος για παράδειγμα αν μένω σε περιοχή με υψηλό υψόμετρο δεν μου έρχεται τώρα στο μυαλό κάτι πρέπει να βάλω άλλα ποσά.

Πάμε τώρα να δούμε απόλυες:

Οι απώλειες είναι διάφορες intercooler σωληνώσεις φίλτρο αέρα κτλ
Ας πούμε ότι έχουμε απώλειες του τύπου 2 PSI
Θεωρητική Επιλογή Τουρμπίνας (ΘΕΤ) Formula11
· P2c = Compressor Discharge Pressure (psia)
· MAP = Manifold Absolute Pressure (psia)
· ΔPloss = Pressure Loss Between the Compressor and the Manifold (psi)
Θεωρητική Επιλογή Τουρμπίνας (ΘΕΤ) Formula12
Πρεπει να αφερεσουμε απολια πιεσης 1PSI οπου θα μας καθορισει το Compressor Inlet Pressure (P1).
Θεωρητική Επιλογή Τουρμπίνας (ΘΕΤ) Formula14
· P1c = Compressor Inlet Pressure (psia)
· Pamb = Ambient Air pressure (psia)
· ΔPloss = Pressure Loss due to Air Filter/Piping (psi)

P1c = 14.7 - 1= 13.7 psia

Με αυτόν τον τρόπο μπορούμε να υπολογίσουμε την αναλογία πίεσης (Πc) χρησιμοποιώντας την εξίσωση:
Θεωρητική Επιλογή Τουρμπίνας (ΘΕΤ) Formula15
Πάμε λιπών:
Θεωρητική Επιλογή Τουρμπίνας (ΘΕΤ) Formula16= 3.14
Έτσι έχοντας αρκετά στοιχεία πάμε να τα βάλουμε στον χάρτη της τουρμπίνας που εμείς στην τύχη διαλέξαμε όπως λέτε η από εμπειρία σε μια GT2860RS αυτή είναι 60mm και 60 trim
Θεωρητική Επιλογή Τουρμπίνας (ΘΕΤ) GT28RS_enlarged
Όπως βλέπετε και από μόνοι σας είναι πάρα πολύ μικρή για τα άλογα που ζητάμε είναι αρκετά μακριά από τον χάρτη της τουρμπίνας

Πάμε λιπών σε μια άλλη τουρμπίνα όπου ξανά κάνουμε μια επιλογή από τύχη η από εμπειρία στην GT3076R αυτή είναι με 76mm και 56 trim.
Θεωρητική Επιλογή Τουρμπίνας (ΘΕΤ) GT3076R_enlarged
Βλέπουμε ότι είναι σε μια πολύ αποδοτική περιοχή αλλά επειδή είναι στην μέση του χάρτη μπορεί στις χαμηλές στροφές να είναι εκτός χάρτη αυτή η τουρμπίνα βέβαια θα ήταν ότι πρέπει για αγώνα dragster!

Πάμε λιπών ξανα σε μια άλλη τουρμπίνα όπου ξανά κάνουμε μια επιλογή από τύχη η από εμπειρία στην GT3071R αυτη ειναι με 71mm και 56 trim
Θεωρητική Επιλογή Τουρμπίνας (ΘΕΤ) Gt3071r_enlarged
Αυτή η τουρμπίνα τώρα είναι πολύ καλύτερη και έτσι και στις χαμηλές στροφές θα περνάει στις ζώνες με υψηλή αποδοτικότητα έτσι μας δίνει άριστα αποτελέσματα!

Έτσι αφού καταλήξαμε στην τουρμπίνα πάμε να δούμε τι κάνει και στις ποιο χαμηλές στροφές για να έχουμε μια εικόνα στο σύνολο αυτό το υπολογίζουμε χρησιμοποιώντας τον παρακάτω τύπο:
Θεωρητική Επιλογή Τουρμπίνας (ΘΕΤ) Formula18
Τώρα επιλέγουμε τις στροφές όπου αναμένουμε να δούμε την μέγιστη ροπή!
Έτσι επιλέγουμε 5000rpm

· Wa = Airflowactual (lb/min)
· MAP = Manifold Absolute Pressure (psia) =41.1 psia
· R = Gas Constant = 639.6
· Tm = Intake Manifold Temperature (degrees F) =130
· VE = Volumetric Efficiency = 0.98
· N = Engine speed (RPM) = 5000rpm
· Vd = engine displacement (Cubic Inches, convert from liters to CI by multiplying by 61, ex. 2.0 liters * 61 = 122 CI)
Θεωρητική Επιλογή Τουρμπίνας (ΘΕΤ) Formula19
Πάμε τώρα πάλι στον χάρτη
Θεωρητική Επιλογή Τουρμπίνας (ΘΕΤ) Gt3071r_1_1_enlarged
Άρα βλέπουμε ότι είμαστε σε μια καλή αντιπροσωπευτική τουρμπίνα για το αμάξι μας.

Παιδία αυτά είχα να σας πω βάση της garrett πάντα ελπίζω να είναι ένα καλό θέμα και να μας βοηθήσει στις επόμενες μετατροπές μας και ας ελπίσουμε ότι τα χαρτιά μας θα βγουν αληθινά!

Επίσης βρήκα μια σελίδα όπου μας δίνει ένα πρόγραμμα όπου όλοι αυτοί οι υπολογισμοί γίνονται αυτόματα και επίσης έχει και άλλους παραμέτρους απλά εμείς βάζουμε τα στοιχεία πολύ καλό και αν θέλετε μπορούμε να το αναλύσουμε και αυτό σε ένα άλλο θέμα.
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
http://www.DriftWorks.gr
project_S13

project_S13


Αριθμός μηνυμάτων : 687
Ημερομηνία εγγραφής : 04/11/2013
Ηλικία : 34
Τόπος : Αθήνα

Θεωρητική Επιλογή Τουρμπίνας (ΘΕΤ) Empty
ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Θεωρητική Επιλογή Τουρμπίνας (ΘΕΤ)   Θεωρητική Επιλογή Τουρμπίνας (ΘΕΤ) EmptyΤρι 17 Ιουν 2014 - 4:26

ρε συ φτιάξε τις φωτό γιατί δε φαίνονται!!
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Verone
Admin
Verone


Αριθμός μηνυμάτων : 1301
Ημερομηνία εγγραφής : 03/11/2013
Τόπος : Athens

Θεωρητική Επιλογή Τουρμπίνας (ΘΕΤ) Empty
ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Θεωρητική Επιλογή Τουρμπίνας (ΘΕΤ)   Θεωρητική Επιλογή Τουρμπίνας (ΘΕΤ) EmptyΠεμ 19 Φεβ 2015 - 7:01

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
http://www.DriftWorks.gr
giannisS14

giannisS14


Αριθμός μηνυμάτων : 437
Ημερομηνία εγγραφής : 06/04/2014
Ηλικία : 43
Τόπος : Αττική

Θεωρητική Επιλογή Τουρμπίνας (ΘΕΤ) Empty
ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Θεωρητική Επιλογή Τουρμπίνας (ΘΕΤ)   Θεωρητική Επιλογή Τουρμπίνας (ΘΕΤ) EmptyΠεμ 19 Φεβ 2015 - 8:27

ΜΠΡΑΒΟ ΕΙΣΑΙ ΚΑΛΙΤΕΧΝΗΣ ΡΕ ΠΑΙΔΑΚΙ ΜΟΥ!
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Verone
Admin
Verone


Αριθμός μηνυμάτων : 1301
Ημερομηνία εγγραφής : 03/11/2013
Τόπος : Athens

Θεωρητική Επιλογή Τουρμπίνας (ΘΕΤ) Empty
ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Θεωρητική Επιλογή Τουρμπίνας (ΘΕΤ)   Θεωρητική Επιλογή Τουρμπίνας (ΘΕΤ) EmptyΠεμ 19 Φεβ 2015 - 9:06

Ναι τελικά τραβώ καλές γραμμές χαχαχα!
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
http://www.DriftWorks.gr
 
Θεωρητική Επιλογή Τουρμπίνας (ΘΕΤ)
Επιστροφή στην κορυφή 
Σελίδα 1 από 1
 Παρόμοια θέματα
-
» CA18DET Αλλαγή τουρμπίνας
» Επιλογή τρόμπας φρένου
» Επιλογή μετάλλων σε καβαλέτο στροφάλου
» Βοήθεια στην επιλογή συναγερμού

Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτήΔεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
200SX Hellas Club :: Τεχνικά Θέματα :: Κινητήρας-
Μετάβαση σε: